Vy över stora badet och fjärden.jpg

Om Årsta Havsbad

Bakgrund

Årsta Havsbad är ett ett område bestående av 823 fastigheter. Området är mest känt för vår fina badpark vars huvudsakliga del omfattar havsbadet med dess härlig sandstrand och badbryggor.  I badparken finns även lekplats för barn, beachvolleybollplan samt  vår fina dansbana där de flesta stora arrangemangen genomförs. I badparken ligger också föreningsgården som man kan hyra för olika ändamål.
Inom Årsta Havsbad finns även tennisbanor där tennistider kan hyras, fotbollsplaner, affärer och restaurang. Vi har flera parkeringsytor som är avsedda för badgästerna.
Det finns  en väl utbyggd bussförbindelse från Västerhaninge tågstationen till området. Från Ångbåtsbryggan, som ligger inom området, avgår båt till Utö flera gånger om dagen.

Inom området finns

Allt du behöver

Badbryggorna_i_Årsta_Havsbad.jpg

Bad

Inom Årsta Havsbad finns det två allmänna badplatser. En mindre badplats vid områdets norra del samt det stora badet som är känt för sin fina sandstrand och badbryggor. Badet är öppet för allmänheten och har flera barnvänliga stränder inom Badparken. I juli månad arrangeras den årligen återkommande simskoleverksamheten samt Simborgarafton där alla som vill kan ta simborgarmärket.

Restaurengen_från_gatan.jpg

Restaurang och affärer

Mitt i Årsta havsbad ligger torget som är navet i Årsta Havsbad. Här finns restaurangen, souvenirbutiker samt den sommaröppna livsmedelsbutiken som även inkluderar ett Café med glassförsäljning.

2207398.jpg

Tennisbanor

I anslutning till Badparken har vi två tennis banor som är inhägnade med ett högt staket och drivs av Årsta Havsbads Tennis Klubb. Banorna kan även utnyttjas av icke klubbmedlemmar. Vill du boka någon av tennisbanorna gör du det i appen "BokaMera". Mer info om detta kan du få om du går in på Årsta Havsbads Tennisklubbs Facebook konto:

Betalar gör du via Swish.

Parkering

Inom området finns det ett antal parkeringsytor med totalt c:a 500 parkeringsplatser som är avsedda för våra gäster.